Silvík

 Technická data:

rozpětí: 1240 mm
délka: 960 mm
hmotnost: 1600 g
ovládané funkce: S+V+K+M
motor: MVVS 3,5 GFS
vrtule: KZ 220/120

Konstrukce:

Trup celobalsový, výškovka, směrovka celobalsová, křídlo polystyren + dýha, vše potaženo papírem, stříkáno barvani CELOX, ochranná vrstva polyuretanového laku.

Fotografie:

Existují pouze 2 fotografie modelu (co vím). Fotil to můj brácha Vašek, nejsou nic moc, ale lepší už mít nebudu. 

Zkušenosti:

Jedná se o dosti upravený model Klaun. Původní Klaun byl bez podvozku a kabiny, můj Silvík měl duralový dvoukolový podvozek a dosti upravený trup, který byl dole maličko snížený a nad křídlem byla připevněna laminátová kabina (kryla křidélkové servo), na kterou navazoval balsový hřbet, který končil až u směrovky. Tvar směrovky byl změněn, stejně jako tvar přídě. Původní šikmé lože motoru bylo ale zachováno, takže černý výfuk motoru MVVS 3,5GFS směřoval pod křídlo, přestože těleso tlumiče bylo rovnoběžné s osou trupu. Křídlo bylo shodné s křídlem Klauna, až na poněkud hlubší křidélka. Křídlo mělo aerodynamické a geometrické křížení: Střed křídla měl polosymetrický profil a konce křídla měly symetrický profil, přičemž konce měly menší úhel náběhu než střed.

Výsledkem úprav byl pěkný středoplošník, který zalétal téměř všechny základní akrobatické obraty. Uměl létat až neuvěřitelně rychle a taky neuvěřitelně pomalu.